اورلود آسانسور چیست و چه وظایفی دارد؟
اورلود آسانسور چیست | فطرس مال

اورلود آسانسور چیست و چه وظایفی دارد؟

آیا تابه‌حال درون وارد آسانسوری شده‌اید که حرکتش از حالت معمول کندتر باشد؟ آیا این حرکت کند باعث شده که احساس نگرانی و اضطراب کنید؟ همه این موضوعات به اورلود آسانسور مرتبط است. اگر دوست دارید بدانید که اورلود آسانسور چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

اورلود آسانسورها، نوعی سنسورهای هوشمند هستند که با استفاده از فناوری پیشرفته، قادر به تشخیص و مدیریت بارهای سنگین درون آسانسور هستند. در واقع، این سیستم‌های هوشمند توانایی تشخیص وزن بار و افراد را دارند و بر اساس این اطلاعات، سرعت و عملکرد آسانسور را بهینه می‌کنند.

نقش اورلود آسانسورها در سیستم آسانسور بسیار حائز اهمیت است. با تجهیز آسانسورها با این فناوری، امکان حمل بارهای سنگین با اطمینان بیشتر و بهبود عملکرد آسانسور فراهم می‌شود. علاوه بر این، با کاهش زمان انتظار برای سفرهای طولانی و بهینه‌سازی استفاده از آسانسورها، رضایتمندی کاربران نیز افزایش می‌یابد.

اورلود چیست؟

اورلود آسانسور یک فناوری پیشرفته است که در سیستم آسانسورها استفاده می‌شود و به آن‌ها امکان تشخیص و مدیریت بارهای سنگین را می‌دهد. ماهیت اصلی این فناوری در تشخیص و کنترل بارهای سنگین درون آسانسورها است.

اورلود چیست | فطرس مال

همان‌طور که می‌دانید، آسانسورها برای حمل افراد و بارها در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شوند. اما بسته به نوع ساختمان و نیازهای مختلف، بارهای سنگینی ممکن است در آسانسور قرار گیرند. بارهای سنگین ممکن است از نظر وزنی بیشتر از حد مجاز برای آسانسور باشند و این موضوع می‌تواند منجر به کاهش عملکرد و حتی خرابی سیستم آسانسور شود.

از طریق سنسورها و دستگاه‌های وزن‌سنجی و تجهیزات مربوطه، اطلاعات لازم درباره بار و وزن دریافت می‌شود و سیستم کنترل آسانسور می‌تواند بر اساس این اطلاعات، سرعت، تعداد توقف‌ها و عملکرد آسانسور را بهینه کند

وظیفه انواع اورلود چیست؟

انواع اورلود در سیستم آسانسور وظایف مختلفی دارند که هدف اصلی آن‌ها بهبود عملکرد و ایمنی آسانسورها است. در ادامه می‌توانید به طور دقیق‌تر با وظایف سنسورهای اورلود آشنا شوید.

1.     تشخیص بار سنگین

وظیفه اصلی اورلود، تشخیص بارهای سنگین درون آسانسور است. با استفاده از سنسورها و دستگاه‌های وزن‌سنجی، اورلود قادر است وزن بار را اندازه‌گیری کند و درصورتی‌که بار سنگین‌تر از حد مجاز باشد، اقدامات لازم را انجام دهد.

2.     کنترل سرعت آسانسور

باتوجه‌به وزن بار و تعداد افراد درون آسانسور، اورلود می‌تواند سرعت حرکت آسانسور را کنترل کند. در صورت بار سنگین‌تر، سرعت را کمتر کرده و در صورت بار سبک‌تر، سرعت را افزایش می‌دهد. انواع سنسورهای آسانسور می‌توانند باتوجه‌به ماهیتشان این کار را انجام دهند و توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیش‌تر در موردشان، مطلب انواع سنسور آسانسور را مطالعه کنید.

انواع سنسور آسانسور

3.     محدودکردن ظرفیت آسانسور

باتوجه‌به وزن بار و ظرفیت آسانسور، اورلود می‌تواند حداکثر ظرفیت مجاز را تعیین کند و در صورت تجاوز از آن، اقدامات مناسبی انجام دهد. این عمل باعث ایجاد ایمنی بیشتر در استفاده از آسانسور می‌شود و خطرات ناشی از بارهای سنگین را کاهش می‌دهد.

4.     هشداردهی و ارسال اطلاعات

در صورت تشخیص بار سنگین یا تجاوز از ظرفیت مجاز، اورلود می‌تواند هشدارها و اطلاعات مربوطه را به مدیران ساختمان یا نگهبانان ارسال کند. این اطلاعات می‌تواند شامل وزن بار، تعداد افراد و وضعیت آسانسور باشد تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وظیفه انواع اورلود چیست | فطرس مال

انواع اورلود آسانسور

به‌طورکلی، اورلود‌ها در آسانسورها برای تشخیص تجاوز از ظرفیت مجاز وزنی استفاده می‌شوند و عملکرد برخی از قطعات یا سیستم‌های آسانسور را متوقف می‌کنند. این سیستم به این دلیل استفاده می‌شود که بخش‌های مختلف آسانسور مانند سیم بکسل آسانسور به این واسطه تحت فشار قرار نگیرند.

در ادامه توضیحاتی درباره انواع مختلف اورلود‌ها که از ساختار و مکانیزم متفاوتی برخوردارند، آورده شده است:

اورلود کابلی

در این نوع اورلود، از تغییر در تنش کابل‌های آسانسور برای تشخیص تجاوز از ظرفیت مجاز استفاده می‌شود. وقتی باری بیش از حد مجاز در آسانسور قرار می‌گیرد، تنش در کابل‌ها افزایش می‌یابد و این تغییر توسط سنسورهای تنش کابل تشخیص داده می‌شود. در صورت تجاوز از ظرفیت مجاز، سیستم کنترل آسانسور، آن را از حرکت نگه می‌دارد.

 اورلود فریم

این نوع اورلود به فریم یا قاب آسانسور وصل می‌شود. وقتی باری بیش از ظرفیت مجاز در آسانسور قرار می‌گیرد، نیروهای زیادی به ساختار فریم وارد می‌شود و این نیروها توسط سنسورهای اورلود فریم تشخیص داده می‌شوند. در صورت تجاوز از ظرفیت مجاز، سیستم کنترل اصلی آسانسور می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

انواع اورلود آسانسور | فطرس مال

چرا استفاده از اورلود مهم است؟

خرید انواع تجهیزات ایمنی آسانسور یکی از کارهایی است که باید بادقت بالایی صورت گیرد و ازاین‌رو باید از پیش با همه آن‌ها آشنا باشید. سنسور اورلود یکی از مهم‌ترین این قطعات است که در همه آسانسورها باید استفاده شود. در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا استفاده از این قطعات در آسانسورها ضروری و مهم است؟!

  • ایمنی: یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از اورلود در آسانسورها، حفظ ایمنی آسانسور و جلوگیری از وقوع حوادث است. اورلود به معنای تجاوز از ظرفیت مجاز آسانسور است که می‌تواند منجر به خرابی ساختار، کابل‌ها، قاب یا سایر قطعات آسانسور شود و در نتیجه خطرات جدی برای افراد درون آسانسور ایجاد کند. با استفاده از اورلود، سیستم کنترل آسانسور می‌تواند به طور خودکار عملکرد آسانسور را متوقف کرده و از وقوع حوادث جلوگیری کند.
  • حفظ عمر مفید قطعات: استفاده از اورلود به‌عنوان یک سیستم حفاظتی در برابر بارهای بیش از حد، می‌تواند به حفظ عمر مفید قطعات آسانسور کمک کند. زمانی که آسانسور بار زیادی به همراه دارد، قطعات مکانیکی مانند کابل‌ها، موتورها و سایر قطعات ممکن است به‌طورجدی آسیب ببینند. با داشتن سیستم اورلود، امکان تشخیص و جلوگیری از بارهای بیش از حد مجاز در آسانسور وجود دارد و این باعث می‌شود قطعات بیشتر و بهتر عمل کنند و عمر مفید آسانسور افزایش یابد.

بهترین اورلود را از کجا تهیه کنیم؟

در لیست قطعات آسانسور، اورلود آسانسور یکی از قطعاتی است که لازم است هنگام خرید آن توجه بیشتری داشته باشید. چرا که عملکرد درست آسانسور به این قطعه و دیگر سنسورهای ایمنی آسانسور بستگی دارد.

در این مطلب به طور کامل به سؤال اورلود آسانسور چیست، پاسخ داده شد و حالا شما به طور کامل با این قطعه آشنا هستید.

نکته مهم اینجاست که برای خرید آن باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. در این زمینه بهترین انتخاب شما برای خرید قطعات آسانسور اورجینال فطرس مال خواهد بود، که نه تنها ارائه دهنده قطعات است بلکه تجربه ارائه خدمات در زمینه آسانسور را دارد.

جالب است بدانید که فطرس مال معروف‌ترین محصولات از برندهای مختلف را عرضه می‌کند. برای مثال درب سلکوم یا محصولاتی از برندهای آدالیفت ترکیه و دایناسل اسپانیا که در تمام دنیا شناخته شده هستند.