انواع درب آسانسور شامل چه مواردی هستند؟
انواع درب آسانسور | فطرس مال

انواع درب آسانسور شامل چه مواردی هستند؟

در دنیای امروزی آسانسورها نقش بسیار حیاتی در سرعت‌بخشیدن به روند روزمره انسان‌ها دارند و ازاین‌رو توجه به عملکردشان بسیار اهمیت خواهد داشت. انواع درب آسانسور که در این وسیله به کار می‌روند، تأثیر زیادی در عملکردش خواهند داشت و ازاین‌رو شناخت آن‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت.

با درنظرگرفتن این موضوع در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور خاص به بررسی دقیقی در مورد انواع درب آسانسور بپردازیم و اطلاعاتی که در این زمینه به دست می‌آورید در آینده برای شما بسیار کاربردی خواهند بود.

خرید درب آسانسور نباید بدون شناخت و کسب اطلاعات کافی انجام گیرد، ازاین‌رو حتماً پیش‌ازاین که برای خرید اقدام کنید، هر چند کوتاه و کم، باز هم اطلاعاتی را در مورد انواع درب آسانسور جمع‌آوری کنید که در نهایت از خرید خود مطمئن باشید.

نقش درب آسانسور در عملکرد آن

اولین گام برای این که بهتر با انواع درهای آسانسور آشنا شوید، این است که نقش آن‌ها در عملکرد روزمره آسانسورها را بررسی کنیم:

 ایمنی مسافران

درب‌های آسانسور باید ایمنی مسافران را تضمین کنند. درب‌ها لازم است که به طور کامل بسته شده و در زمان مناسب باز شوند تا مسافران بتوانند به آسانسور وارد و یا از آن خارج شوند. همچنین، درب‌های آسانسور باید دارای سیستم قفل خودکار باشند تا از وقوع حوادث ناخواسته نظیر سقوط مسافران یا ورود افراد به دستگاه در زمان نامناسب جلوگیری شود.

نقش انواع درب آسانسور | فطرس مال

جلوگیری از دسترسی به قطعات آسانسور

درب‌های آسانسور باید از دسترسی غیرمجاز به قطعات داخلی آسانسور جلوگیری کنند. این امر به‌منظور ایمنی و عملکرد صحیح آسانسور بسیار حیاتی است. درب باید در زمان روشن بودن آسانسور به‌صورت خودکار باز یا بسته شود، اما در شرایط دیگر نباید از این امکان وجود داشته باشد که درب به‌واسطه زور باز شود.

 هماهنگی با حرکت آسانسور

هماهنگی میان عملکرد درب و حرکت و توقف‌های آسانسور یک موضوع مهم است. این امر به‌منظور جلوگیری از هرگونه برخورد یا خطر برای مسافران و آسانسور باید همیشه موردتوجه قرار گیرد. درب‌ها باید بادقت و در زمان مناسب باز و بسته شوند تا مسافران بتوانند به آسانسور وارد یا از آن خارج شوند.

انواع درب آسانسور از نظر نوع باز شدن

در گام بعدی و برای آشنایی دقیق‌تر با انواع درب آسانسور می‌خواهیم انواع این درب‌ها را باتوجه‌به نحوه بازشدنشان بررسی کنیم.

 درب لولایی

در این نوع، هر درب به‌صورت لولایی و مانند درب‌های معمولی اتاق‌ها، باز و بسته می‌شود. این درب‌ها معمولاً در آسانسورهای کوچک و ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شوند. همچنین هزینه خریداری و نصب این درب‌ها هم بسیار کم‌تر از سایر درب‌ها خواهد بود.

درب سانترال

درب سانترال آسانسور شامل دوتکه اصلی است. هر تکه به‌صورت جداگانه به سمت طرفین باز و بسته می‌شود و برای نصب فضای چندانی را اشغال نمی‌کند. ازاین‌رو برای ساختمان‌هایی که محدودیت فضا دارند، مناسب خواهند بود. جالب است بدانید که برای درب طبقه آسانسور عموماً از این نوع استفاده می‌شود، چرا که کارایی و دسترسی خوبی فراهم می‌کند.

درب سانترال آسانسور | فطرس مال

انواع درب آسانسور از نظر کاربرد

علاوه بر نحوه باز شدن، انواع درب آسانسور را می‌توان از نظر کاربرد هم دسته‌بندی کرد. در زمان خرید درب داخلی آسانسور یا حتی درب طبقه اهمیت زیادی دارد که با انواع این درب‌ها آشنا باشید، ازاین‌رو نه‌تنها باید به دسته‌بندی از نظر نوع بازشدن توجه کنید، بلکه باید باتوجه‌به کاربردهایشان هم این درب‌ها را بشناسید.

 درب‌های خودکار

استاندارد اصلی و رایج برای آسانسورهای امروزی، استفاده از همین درب‌ها است. این درب‌ها به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شوند و از سیستم‌هایی مانند سنسورها برای تشخیص و جلوگیری از برخورد با اشیا یا افراد استفاده می‌کنند. درب‌های خودکار سرعت باز و بسته‌شدن قابل‌تنظیم دارند و به طور خودکار در هنگام ورود و خروج مسافران باز می‌شوند. همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده‌اند تا این درب‌ها بهترین انتخاب برای همه انواع آسانسور باشند.

 درب‌های دستی

این نوع درب‌ها به‌صورت دستی باز و بسته می‌شوند و نیاز به اعمال نیروی فیزیکی از سوی افراد خواهند داشت. این درها معمولاً در آسانسورهای کوچک و کم تردد مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای باز کردن درب‌های دستی، عموماً از دستگیره‌ها، دکمه‌ها یا رویه‌های دستی دیگر استفاده می‌شود. این درب‌ها را می‌توان به‌عنوان درب داخلی یا حتی درب خارجی نصب کرد و باید توجه کنید که هزینه خرید آن‌ها بسیار کم‌تر از درها دیگر خواهد بود.

برندهای مطرح در زمینه تولید درب آسانسور

بدون شک شما هم به دنبال یک برند خوب و شناخته شده هستید که بتوانید انواع درب آسانسور را با خیال آسوده از آن خرید کنید. در این زمینه برندهای زیادی هستند که می‌توان درب‌های بسیار خوبی از آن‌ها خریداری کرد. در ادامه می‌توانید چند مورد از برندها را مشاهده کنید.

برندهای دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند، اما چهار برند مطرح شده می‌توانند از جنبه‌های مختلف به‌عنوان بهترین برندهای حال حاضر بازار شناخته شوند که دو مورد ابتدایی خارجی و دو مورد انتهایی، ایرانی هستند.

انواع درب آسانسور را از کجا بخریم؟

این که یک برند و فروشگاه خوب برای خرید داشته باشید، یک موضوع مهم است که به خرید مطمئن و البته خریدی با هزینه‌های کم‌تر کمک خواهد کرد. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع درب آسانسور به فطرس مال مراجعه کنید. فطرس مال می‌تواند انواع درب آسانسور را با قیمت‌های بسیار خوب در اختیار شما بگذارد.

مخصوصاً قیمت درب سلکوم و برندهای خارجی در فطرس مال بسیار منطقی‌تر از سایر فروشگاه‌ها خواهد بود، چرا که این شرکت همکاری بسیار طولانی با برندهای خارجی داشته و بهتر است برای خرید این محصولات به فطرس مال اعتماد کنید.