چه اقداماتی در سرویس و نگهداری آسانسور انجام می شوند و هزینه آن چقدر است؟
سرویس و نگهداری آسانسور | فطرس مال

چه اقداماتی در سرویس و نگهداری آسانسور انجام می شوند و هزینه آن چقدر است؟

هر وسیله الکترونیکی یا مکانیکی که مدت زیادی مورداستفاده باشد، نیاز به سرویس و نگهداری خواهد داشت. این موضوع در مورد آسانسورها هم وجود دارد و بسیار مهم است که به‌صورت دوره‌ای و منظم همه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور انجام شوند.

به‌طورکلی آسانسور در زمان نصب هزینه بالایی به همراه دارد و بهتر است که از ایجاد مشکلات جدی در آن‌ها جلوگیری کنید. برای این منظور یکی از بهترین راهکارها، سرویس آسانسور خواهد بود. با این کار شما هم ایمنی و سلامت آسانسور را تضمین می‌کنید، هم این که از بروز مشکلات جدی که رفع‌کردنشان هزینه بر خواهد بود، پیشگیری خواهید کرد.

باتوجه‌به این موضوعات در ادامه این مطلب با ما باشید تا بررسی کنیم که چرا نگهداری آسانسور مهم است و این پروسه شامل چه اقداماتی خواهد بود.

چه دلایلی برای مهم بودن سرویس آسانسور وجود دارند؟

پیش از هر چیزی بهتر است به‌خوبی بااهمیت انجام سرویس و نگهداری آسانسور آشنا باشید تا در عمل هم به این موضوع توجه کافی کنید. برای این منظور چند دلیل را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهند، آسانسورها نیاز به نگهداری و سرویس دارند.

  • ایمنی: سرویس منظم آسانسورها به ایمنی ساکنان یا کاربران ساختمان کمک می‌کند. بررسی دوره‌ای و نگهداری آسانسورها ضروری است کمک می‌کند تا از عملکرد صحیح همه اجزای آسانسور اطمینان حاصل شود. عدم سرویس‌رسانی به‌موقع ممکن است باعث وقوع خطرات جدی مانند خرابی سیستم ترمز، افتادن آسانسور یا برخورد با موانع شود که می‌تواند زندگی و سلامتی افراد را تهدید در معرض آسیب قرار دهد.
  • راحتی و دسترسی: تعمیر و نگهداری آسانسور کار چندان دشواری نیست، اما می‌تواند تا حد زیادی راحتی و آسایش را برای استفاده‌کنندگان به همراه داشته باشد. در صورت خرابی یا نیاز داشتن آسانسور به تعمیر، افراد باید از پله‌ها استفاده کنند که برای برخی افراد مشکل‌ساز خواهد بود، به‌خصوص افراد مسن، کودکان، افراد معلول یا کسانی که به‌راحتی نمی‌توانند پله بروند.

دلایل اهمیت سرویس آسانسور | فطرس مال

بهترین سرویسکار آسانسور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای این که آسانسور ساختمان شما به‌درستی کار کند و ایمنی کافی داشته باشد، لازم است که قطعات موردنیازش را از فروشگاه معتبری تهیه کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم به بورس قطعات آسانسور فطرس مال مراجعه کنید که بهترین محصولات را از برندهای مختلف خریداری کنید.

همچنین در این زمینه، کمک‌گرفتن از یک سرویسکار آسانسور حرفه‌ای و کاربلد هم می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که بهترین سرویسکار آسانسور چه ویژگی‌هایی دارد!

تخصص و تجربه

 سرویسکار آسانسور باید دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه عیب‌یابی، تعمیر و نگهداری آسانسورها باشد. آنها باید دارای دانش فنی وسیعی داشته باشند تا بتوانند به طور دقیق و کارآمد مشکلات آسانسور را تشخیص داده و رفع کنند.

گواهینامه و مجوزهای لازم

سرویسکار آسانسور باید دارای گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم برای انجام فعالیت‌های مرتبط با سرویس و تعمیر آسانسورها باشد. این موضوع شامل گواهینامه‌های مربوط به ایمنی آسانسورها، مجوزهای فنی حرفه‌ای و سایر مجوزهای مربوط به این حوزه خواهد بود.

جالب است بدانید که حتی خود آسانسور هم نیاز به دریافت مجوز دارد. گواهینامه استاندارد اداوری در واقع مجوزی است که آسانسور باید پس از نصب و راه‌اندازی کسب کند.

بهترین سرویسکار آسانسور | فطرس مال

قابلیت تشخیص و رفع عیب

سرویسکار باید توانایی تشخیص دقیق عیب‌های آسانسور را داشته باشد و بتواند به‌صورت مؤثر و سریع عیب‌ها را رفع کند. این ویژگی شامل دانش فنی کافی، استفاده از تجهیزات و ابزارهای مناسب و توانایی تفسیر داده‌های فنی آسانسور خواهد بود.

قابلیت ارائه خدمات اضطراری

یک سرویسکار خوب باید قادر به ارائه خدمات اضطراری باشد و در صورت بروز مشکلات ناگهانی در آسانسور، به‌سرعت واکنش نشان دهد. ارائه خدمات اضطراری می‌توان شامل آمادگی برای پاسخگویی در ساعات غیراداری، دردسترس‌بودن در مواقع اضطراری و زمان‌بندی مناسب برای رفع عیب‌ها خواهد بود.

هزینه سرویس آسانسور چقدر است؟

آسانسورها وسایل بسیار حساس و البته کارآمدی هستند و تاریخچه استفاده از آن‌ها بسیار طولانی است.

هزینه سرویس آسانسور | فطرس مال

در ادامه اما می‌خواهیم برسی کنیم که هزینه سرویس آسانسور باتوجه‌به چه عواملی ممکن است تغییر کند:

  1. انواع سرویس: هزینه سرویس آسانسور بستگی به نوع سرویس موردنظر دارد. معمولاً سه نوع سرویس رایج وجود دارد: سرویس پیشگیرانه، سرویس تعمیراتی و سرویس اضطراری که هر یک پروسه انجام متفاوتی دارند. هر نوع سرویس دارای محدودیت‌ها و کارهای خاص خود است که ممکن است تأثیری در هزینه نهایی داشته باشد.
  2. ابعاد و نوع آسانسور: هزینه سرویس معمولاً بر اساس ابعاد و نوع آسانسور هم می‌تواند تعیین شود. آسانسورهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر نیاز به مراقبت و خدمات بیشتری دارند که بدون شک هزینه‌های بیش‌تری را در پی خواهند داشت.
  3. تجهیزات و قطعات: هزینه نهایی ممکن است باتوجه‌به نوع و کیفیت تجهیزات و قطعات مورداستفاده در آسانسور هم تغییر کند. قطعات برند و باکیفیت بالاتر معمولاً هزینه بیشتری دارند و این موضوع ممکن است تأثیر زیادی در هزینه سرویس آسانسور داشته باشد.
  4. شرکت ارائه‌دهنده سرویس: هزینه سرویس آسانسور ممکن است بستگی به شرکت یا تعمیرکاری که خدمات را ارائه می‌دهد، داشته باشد. هر شرکت ممکن است قیمت‌گذاری متفاوتی داشته باشد بر اساس سیاست‌ها، تجهیزات، تجربه و کیفیت خدمات خود.

سرویس و نگهداری آسانسور خود را به چه شرکتی بسپاریم؟

سرویس آسانسور موضوعی است که باید به‌صورت دائمی انجام شود، اما پس از چند سال که سن آسانسور بالا می‌رود، شما نیاز به بازسازی آسانسور خواهید داشت. 

یکی از دغدغه‌های اصلی برای مالکان ساختمان‌ها این است که هزینه و کیفیت خدمات در چه سطحی خواهد بود! تنها زمانی می‌توانید از این موضوع مطمئن باشید که خدمات مربوط به سرویس آسانسور را از یک شرکت معتبر و شناخته شده دریافت کنید.

توصیه می‌کنیم در این راستا با شرکت خدمات آسانسور فطرس مال در ارتباط باشید. این شرکت سابقه فعالیت طولانی دارد و می‌تواند بهترین سرویس‌کارها را برای ارائه خدمات به شما معرفی کند. همچنین فطرس مال توانایی تأمین قطعات یدکی موردنیاز را هم دارد و نیازی نیست از این بابت نگرانی داشته باشید.