جامع ترین راهنمای خرید آسانسور با بررسی نکات مهم برای خرید بهتر
جامع ترین راهنمای خرید آسانسور | فطرس مال

جامع ترین راهنمای خرید آسانسور با بررسی نکات مهم برای خرید بهتر

زندگی در ساختمان‌هایی با طبقات زیاد تنها به‌واسطه استفاده از آسانسورها امکان‌پذیر است. ازاین‌رو بهتر است که از راهنمای خرید آسانسور برای تهیه این محصول استفاده کنید. آسانسورهای امروزی بسیار متنوع و پیشرفته‌تر از گذشته هستند و ازاین‌رو لازم است که پیش از خرید حتماً آشنایی خوبی با تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها و نکات مهم دیگر داشته باشید.

به همین منظور ادامه این مطلب را به راهنمای خرید آسانسور اختصاص داده‌ایم تا هر آنچه باید در زمان خرید آسانسور بدانید را در یک مطلب بررسی کرده و مرجع کاملی برای شما فراهم کنیم.

چرا باید در زمان خرید آسانسور دقت زیادی داشته باشیم؟

سابقه استفاده از اولین آسانسور به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و به‌جرئت می‌توان گفت تاریخچه آسانسور بسیار طولانی دارد. امروزه این وسیله کاربردی پیشرفت بسیار زیادی داشته و در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

چرا باید در خرید آسانسور دقت کنیم | فطرس مال

بدون شک عدم توجه و دقت کافی در زمان خرید آسانسور می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد. حال برای این که این موضوع را بهتر درک کنید، چند مورد از مهم‌ترین‌هایشان را بررسی خواهیم کرد:

  • آسانسور ممکن است مشکلات فنی و خرابی‌های مکرر داشته باشد. این مسئله باعث می‌شود شما نیاز بیش‌تری به خدمات تعمیر و سرویس داشته باشید که در هزینه‌های زیادی به دنبال دارند.
  • آسانسورهای نامناسب و باکیفیت پایین ممکن است از نظر ایمنی عملکرد خوبی نداشته باشند. این موضوع می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است باعث وقوع حوادث جدی مانند سقوط یا گیرکردن افراد در آسانسور شود.
  • آسانسورهای باکیفیت پایین معمولاً نیاز به هزینه‌های بیشتری برای نگهداری و تعمیر دارند. این موضوع می‌تواند در طول زمان هزینه‌های اضافی را به دنبال داشته باشد و باعث آزرده‌خاطر شدن ساکنان ساختمان شود.

نکات مهم در زمان خرید آسانسور

این که بدانید توجه به راهنمای خرید آسانسور چقدر برای شما مفید و کاربری خواهد بود، تا اینجا بررسی شده است. در ادامه اما می‌خواهیم بررسی کنیم که در زمان خرید یک آسانسور شما به‌عنوان خریدار باید چه نکات و اصولی را مدنظر داشته باشید:

1. مدل و نوع آسانسور

بررسی کنید که آیا مدل و نوع آسانسور موردنظر تمامی نیازهای و انتظارات شما را برطرف می‌کند یا خیر! بررسی کنید آیا ظرفیت باربری آن برای نیازهای ساختمان کافی خواهد بود و آیا سرعت آسانسور برای شما و دیگر ساکنان به‌اندازه کافی خوب است یا خیر؟

این موضوع در واقع مهم‌ترین بخش در زمان خرید یک آسانسور است و توصیه می‌کنیم در زمان خرید حتی با افراد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید.

نکات مهم در زمان خرید آسانسور | فطرس مال

2. مشخصات فنی آسانسور

امروزه آسانسورها در شرکت‌ها و کشورهای متنوعی تولید می‌شوند و هر یک تکنولوژی و موتور خاصی برای خود دارند. یکی از موضوعات مهم این است که مشخصات فنی آسانسور را باتوجه‌به انتظارات و شرایط ساختمان خود بسنجید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نحوه عملکرد و حتی ساختار انواع موتور آسانسور با هم متفاوت است و این موضوع در نوع کاربری آسانسور تأثیر زیادی خواهد داشت.

3. گواهینامه‌ها و میزان اعتبار برند تولیدکننده

بررسی کنید که آیا شرکت سازنده دارای گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم برای ساخت و نصب آسانسور است. مطمئن شوید که شرکت سازنده دارای گواهینامه CE و سایر گواهینامه‌های استاندارد صنعت آسانسور باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا شرکت دارای اعتبار و سابقه مطلوب در زمینه ساخت آسانسور است یا خیر!

میزان اعتبار برند تولیدکننده آسانسور | فطرس مال

4. ایمنی و استاندارد قطعات آسانسور و هنگام نصب

مهم است که بررسی کنید که آسانسور شامل قطعات باکیفیت و استاندارد باشد. این موضوع را به‌دقت بررسی کنید، چرا که در دوام و ماندگاری آسانسور و همچنین نوع کارایی آن تأثیر زیادی دارد. همچنین، مطمئن شوید که نصب و راه‌اندازی آسانسور توسط تکنسین‌های مجرب و با رعایت استانداردهای ایمنی انجام می‌شود.

چه اندازه‌هایی را باید در زمان نصب آسانسور بدانیم؟

تا اینجای راهنمای خرید آسانسور با تمام نکات مهم برای تهیه این محصول آشنا شده‌اید، اما در ادامه مطلب می‌خواهیم به موضوع دیگری بپردازیم که پیش از خرید آسانسور باید به آن توجه داشته باشید. این بخش مختص ابعاد و فضایی است که شما باید برای نصب آسانسور در نظر داشته باشید و این فضاها را برای این منظور خالی نگه دارید.

عرض دیوار

یک آسانسور خانگی به طور معمول از یک سیستم ریلی استفاده می‌کند که به دیوار متصل می‌شود، بنابراین وقتی می‌خواهید ببینید آیا فضای کافی دارید یا خیر، عرض دیوار مهم است. البته باید در نظر داشته باشید که باتوجه‌به ابعاد و گنجایش آسانسور، عرض آن هم متفاوت خواهد بود و شما باید این موضوع را هم در پروسه تکمیل ساختمان در نظر داشته باشید.

فضای پیرامون آسانسور در زمان خرید آسانسور | فطرس مال

عرض درب

آسانسورهای مسکونی اغلب از درهایی با عرض ۹۰ سانتی‌متری استفاده می‌کنند تا بتوانند یک ویلچر را جا بدهند، اگرچه برخی مدل‌های کوچک‌تر ممکن است درب‌هایی با عرض ۵۵ سانتی‌متر داشته باشند. این ابعاد می‌توانند باتوجه‌به تولیدکننده و نوع آسانسور متفاوت باشند، ازاین‌رو باید در زمان خرید قطعات آسانسور توجه زیادی به ابعاد داشته باشید.

فضای پیرامون آسانسور

علاوه بر فضایی که توسط کابین فیزیکی، بدنه آسانسور و مکانیسم‌هایی که آسانسور را حرکت می‌دهند، اشغال می‌شود، شما نیاز به فضایی دیگری هم دارید. باید فضای کافی برای باز شدن درها و ورود و خروج از آسانسور در هر طبقه وجود داشته باشد.

فضا برای اجزای محرک

شما به فضایی برای هر سیستم الکتریکی خارجی و اجزای محرک که آسانسور شما را حرکت می‌دهند هم نیاز خواهید داشت. برخی از آسانسورهای خانگی سیستم موتور و تجهیزات جانبیشان درون سوراخ آسانسور قرار می‌گیرد که فضای مورد نیاز خارج از شافت را کمتر می‌کند. اما عموماً آسانسورهای با ابعاد و گنجایش بالا به فضای بیش‌تری برای قرار دادن موتو و تجهیزات دیگر نیاز دارند.

انواع آسانسور را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین مطالب در راهنمای خرید آسانسور این است که بدانید باید این محصول را از کجا تهیه کنید. امروزه تولیدکنندگان آسانسورها بسیار زیاد هستند و این موضوع شاید کمی تصمیم‌گیری را دشوار کند. به همین منظور در انتها راهنمای خرید آسانسور، شرکت فطرس مال را به شما معرفی می‌کنیم که تجربه خوبی در زمینه عرضه انواع مدل‌های آسانسور را دارد.

به‌طورکلی خرید تجهیزات ایمنی آسانسور و تجهیزاتی مانند موتور گیربکس یا گیرلس کار بسیار حساسی است و شما برای خرید با به فروشگاه معتبری مراجعه کنید که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، خدمات جانبی مانند مشاوره را هم به شما ارائه دهد.

برای مشاوره پیش از خرید و حتی ثبت سفارش می‌توانید از روش تماس تلفنی استفاده کنید یا اینکه با ورود به فروشگاه اینترنتی فطرس مال، از میان تنوع بی‌نظیر قطعات و تجهیزات آسانسور، محصولاتی که نیاز دارید را انتخاب کرده و خریداری کنید.