بازسازی کابین آسانسور چه زمانی انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟
بازسازی کابین آسانسور

بازسازی کابین آسانسور چه زمانی انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

بازسازی کابین آسانسور یکی از تعمیرات اساسی آسانسور است که اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. بازسازی کابین آسانسور نه تنها از جنبه زیبایی‌شناسی بلکه از جنبه ایمنی نیز اهمیت بالایی دارد، علاوه بر این می‌توانید با تعویض نورپردازی‌های قدیمی در هزینه استفاده از آسانسور صرفه‌جویی کنید.

دلیل اصلی نوسازی کابین آسانسور تغییر دادن ظاهر کابین است. بسیاری افراد از سوار شدن در آسانسور قدیمی اضطراب دارند، اما ظاهر سالم و مدرن آسانسور می‌تواند وحشت و استرس آن‌ها را از بین ببرد؛ زیرا ظاهر سالم کابین نشانه ایمنی آسانسور است. این امر برای شرکت‌های تجاری که با مشتریان سروکار دارند، اهمیت بالایی دارد.

بازسازی کابین آسانسور شامل چه مواردی می‌شود؟

بازسازی کابین آسانسور شامل موارد متعددی می‌شود که از این موارد می‌توان به درب کابین آسانسور، آینه‌ها، پنل کنترل، نورپردازی و… اشاره کرد. در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

  • کف‌پوش : کفپوش آسانسور نخستین بخشی است که مورد آسیب قرار می‌گیرد، می‌توان با هزینه کم کفپوش کهنه و قدیمی را با کفپوش های جدید فلزی، سنگی، چوبی و حتی موکت جایگزین کنید. با تعویض کفپوش بازسازی کف آسانسور به راحتی انجام می‌گیرد. ‌
  • آینه : یکی از اجزای اصلی کابین آسانسور آینه‌ها هستند.‌ آینه، حس تجمل را در کابین ایجاد کرده و از سویی نور را در اتاق منعکس می‌کند. آینه‌ها در انواع قدی، مات، براق، پازلی و … وجود دارند. با خرید انواع آینه آسانسور می‌توانید ظاهر کهنه و قدیمی آسانسور خود را کاملا تغییر دهید.‌
  • پنل کنترل: پنل کنترل یا صفحه کلید از اجزای مهم داخل کابین آسانسور است که به دلیل استفاده زیاد زودتر از سایر اجزا مستهلک می‌شود. تعویض پنل، کار کم‌هزینه و آسانی است و می‌توانید پنل‌های لمسی و دیجیتالی را جایگزین نوع دکمه‌ای و قدیمی کنید.
  • نورپردازی : نورپردازی کابین به اندازه دیگر بخش‌ها اهمیت دارد. با نورپردازی مدرن نه تنها ظاهری زیبا به کابین آسانسور می‌دهید، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنید.
  • سقف : بازسازی سقف یکی دیگر از موارد بازسازی داخل کابین آسانسور است که می‌توان انواع سقف آینه‌ای، فلزی، چوبی و … را متناسب با بودجه و سبک آسانسور انتخاب و جایگزین کنید.

بازسازی کابین آسانسور شامل چه مواردی می‌شود؟

دلایل بازسازی کابین آسانسور

دلایل زیادی برای بازسازی کابین آسانسور وجود دارد، اما منطقی‌ترین دلیل آن این است که قطعا نوسازی آن ارزان‌تر از خرید کابین آسانسور است. کابین آسانسور مهمترین بخش این سیستم بالابر است که افراد با آن سروکار دارند و در زمان استفاده از آسانسور با دیگر بخش‌های آن مانند موتورخانه به طور مستقیم ارتباطی ندارند. یکی از دلایل بازسازی کابین ایجاد حس اطمینان در کاربران است.

با بازسازی کابین آسانسور این حس اطمینان را به کاربران می‌دهید که تمام اجزا آسانسور عملکرد خوبی دارند و به تازگی سرویس یا تعویض شده‌اند. دلیل دیگر نوسازی کابین علاوه بر اطمینان دادن به مشتری افزایش طول عمر آسانسور است. اگر بازسازی مطابق با استاندارد آسانسور انجام گیرد، تا سالیان سال عملکرد قابل قبولی دارد. دلیل آخر بازسازی کابین آسانسور، بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

با آینه‌کاری از چراغ‌های کمتری استفاده می‌کنید؛ زیرا آینه، نور را در این اتاق کوچک منعکس می‌کند، از سوی دیگر چراغ‌های ال ای دی کم مصرف و پر نور جایگزین‌ لامپ های قدیمی و کم عمر پرمصرف می‌شود.‌

دلایل بازسازی کابین آسانسور

مزایای نوسازی و بازسازی کابین آسانسور

بازسازی کابین آسانسور مزیت‌های زیادی برای افراد دارد، به همین دلیل است که بسیاری افراد نوسازی کابین را به خرید یا تعویض آن ترجیح می‌دهند. با بازسازی کابین مزایای زیادی شامل حال شما می‌شود، این مزایا عبارتند از:

  • با نوسازی کابین هزینه‌های تعمیر یا تعویض کابین در طول سال‌های آینده کاهش می‌یابد.‌
  • با بازسازی امنیت کاربران را حفظ خواهید کرد و خطرات استفاده از آسانسور فرسوده و کهنه به صفر می‌رسد.
  • بازسازی کابین بسیار کم هزینه تر از خرید کابین جدید است. شما با مراجعه به بورس قطعات آسانسور می‌توانید، قطعات مورد نیاز را با هزینه کم تهیه و به کمک متخصصان کابین را بازسازی کنید.
  • مزیت دیگر آن حفظ و افزایش امنیت جانی کاربران است.‌
  • با بازسازی کابین می‌توانید امکانات جدیدی مانند صفحه پنل دیجیتال، سیستم ایمنی پیشرفته و … را به آسانسور بیافزایید.
  • بازسازی کابین در مصرف بهینه انرژی تاثیر بسیار بالایی دارد و موجب کاهش مصرف برق می‌شود، در واقع هزینه‌های استفاده از آسانسور را کاهش می‌دهد.

مزایای نوسازی و بازسازی کابین آسانسور

عوامل موثر بر هزینه نوسازی کابین آسانسور

هزینه بازسازی کابین آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به میزان و ‌نوع تغییرات این هزینه کم یا زیاد می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

متریال

از عوامل بسیار مهم در هزینه نوسازی کابین آسانسور، متریالی است که برای بازسازی به کار گرفته می‌شود. این متریال اغلب شامل استیل، ام دی اف، فرمیکا و … می‌شود که استیل، قیمت بالاتری از دیگر مواد دارد.

سلیقه مشتری

عامل مهم دیگر در هزینه بازسازی کابین، آسانسور سلیقه و خواسته مشتری است. اکثر کسانی که قصد بازسازی برج‌های تجاری را دارند، بهترین متریال و لوکس‌ترین اجزا را انتخاب می‌کنند، اما برای بازسازی آسانسور آپارتمان‌های مسکونی اغلب متریال معمولی ولی با دوام را بر می‌گزینند. بدیهی است هر چه تزیینات و وسایل انتخابی برای انواع کابین آسانسور لوکس‌تر باشد، هزینه بازسازی نیز بیشتر خواهد شد.‌

ابعاد آسانسور

عامل مهم دیگر در قیمت بازسازی کابین، ابعاد آسانسور است. آسانسورها در انواع چهار نفره تا بیست نفره و … وجود دارند، که هر چه مساحت بزرگتر باشد، تعمیر آن هزینه بیشتری دارد؛ زیرا به آینه بزرگتر، چراغ‌های بیشتر، کف پوش و سقف وسیع‌تری نیاز دارد.

عوامل موثر بر هزینه نوسازی کابین آسانسور

اجزای کابین

عامل موثر دیگر در قیمت نوسازی کابین این است که چه بخشی بازسازی می‌شود. کابین دارای اجزای مختلفی مانند شستی داخل کابین آسانسور، سیستم تهویه، کف پوش، درب، سقف و دیوار است. هزینه بازسازی هر یک از این موارد با یکدیگر متفاوت است و عواملی مانند متریال، سلیقه مشتری و مساحت آسانسور نیز در هزینه تعمیر هر بخش تاثیر می‌گذارد.

زیبایی و ایمنی آسانسور خود را به ما بسپارید

از آنجایی‌که کابین آسانسور به طور مستقیم مورد استفاده کارکنان قرار می‌گیرد، زودتر از سایر بخش‌ها صدمه می‌بیند. یک راه آسان و کم خرج بازسازی کابین آسانسور است. اگر بازسازی توسط تیم حرفه‌ای صورت پذیرد و تمام استانداردهای و ضوابط نوسازی در آن رعایت شود با حداقل هزینه و حداکثر دوام انجام می‌گیرد. برای بازسازی و نوسازی کابین آسانسور خود از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.